zaterdag 27 oktober 2012

De koorts neemt af

Na de vrij heftige koorts en huidproblemen van een week geleden komt het allemaal wat meer tot rust. In de loop van de week heb ik het gebruik van prednison afgebouwd. Ik gebruik nu alleen nog paracetamol om mijn temperatuur onder controle te houden.

Uit de huidbiopt die vorige week is afgenomen is geen duidelijke oorzaak van mijn huidproblemen gekomen. Maar omdat de verschijnselen zich nog steeds uitbreiden wordt nu wel aangenomen dat het graft-versus-host  verschijnselen zijn. De problemen uiten zich in de vorm van rode uitslag. Ik gebruik een prednison-zalf om dit te behandelen. Een week geleden zat de uitslag vooral op mijn bovenlichaam. Daar neemt de uitslag geleidelijk aan weer af. Maar intussen zijn mijn benen en voeten aan de beurt.

Verder heb ik afgelopen week vooral veel geslapen, ook overdag. Mijn energieniveau is erg laag, en de koorts en de graft-versus-host doen daar ook nog eens een flinke aanslag op. Vandaag voelde het allemaal wat beter aan, nu maar hopen dat dit het begin is van een stijgende lijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten