woensdag 3 oktober 2012

De transplantatie is klaar

Gistermiddag is de stamceltransplantatie succesvol uitgevoerd. In een uur tijd zijn de stamcellen van mijn broer via het infuus ingelopen. Na alle wachten en voorbereiden is de transplantatie zelf een weinig spectaculair gebeuren. Maar wel een heel belangrijke stap in mijn behandeling.

De transplantatie is zonder enige complicatie verlopen. Ook achteraf heb ik tot nu toe geen last gehad van bijwerkingen zoals koorts, koude rillingen of benauwdheid. Na de laatste controles vanochtend mocht ik daarom naar huis, waar ik nu heerlijk in mijn eigen stoel dit verslag zit te typen.

De komende weken wordt het spannend of de nieuwe stamcellen goed gaan aanslaan. De komende weken moet ik 2 x per week bij het LUMC langs voor controles. Mijn bloedwaardes zullen nauwlettend worden gevolgd, omdat deze de komende 2 a 3 weken een flinke dip zullen doormaken. Gedurende die periode ben ik extra kwetsbaar voor infecties e.d. Over 3 maanden wordt middels een beenmergpunctie gekeken hoeveel van mijn beenmerg inmiddels uit nieuwe stamcellen bestaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten