vrijdag 12 oktober 2012

9 dagen thuis

Het is alweer 9 dagen geleden dat ik uit het LUMC naar huis mocht en 10 dagen na de stamceltransplantatie. In deze 9 dagen heb ik niet veel last van bijwerkingen van de chemokuren of van de grote hoeveelheid medicijnen die ik moet slikken. De eerste dagen vooral lichte misselijkheid. Ik heb nu nog voornamelijk last van beperkte energie. Maar dat is geheel volgens verwachting: de chemokuren hebben mijn bloedwaardes zoals Hb flink omlaag gebracht. En mijn trombocyten waren begin deze week zo laag dat een transfusie nodig was. De inschatting van de hematoloog die ik gisteren sprak is dat die waardes nu op het dieptepunt is, en dat de komende dagen de stijging zal gaan inzetten. De lage waardes betekenen wel dat mijn kwetsbaarheid voor infecties e.d. nu op zijn hoogst is. Maar als de verwachte stijging doorzet zal die kwetsbaarheid ook weer geleidelijk afnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten