zondag 4 november 2012

Weer 2 dagen in het LUMC

Een week geleden schreef ik nog dat ik hoopte dat mijn energie een stijgende lijn zou inzetten. Dat heeft niet zo mogen zijn. De hele week is mijn energieniveau erg laag gebleven. De dagen heb ik vooral slapend doorgebracht. Ook eten was een probleem: ik had steeds minder eetlust waardoor mijn energie er ook niet beter op werd. Op donderdag bij de wekelijkse controle in het LUMC heeft Astrid me zelfs in een rolstoel rondgereden omdat ik de wandeling van de parkeergarage naar de polikliniek niet meer zelf aankon.

Na de controle gingen we weer naar huis, maar op vrijdag werden we gebeld met de vraag langs het LUMC te komen voor nader onderzoek. Naast mijn lage energie bleek een aantal stoffen in mijn lichaam aan de lage kant, met name het natrium- en magnesiumniveau. Voor de zekerheid wilde de arts mij toch weer opnemen in het LUMC, ook omdat ik steeds meer moeite had mijn eten binnen te houden.

In het ziekenhuis kreeg ik maagbeschermers, krachtvoeding en extra natrium en magnesium. De hoeveelheid Neoral (ciclosporine) is verlaagd omdat een aantal van mijn klachten met bijwerkingen daarvan te maken kunnen hebben. Dit alles heeft ertoe geleid dat ik me vanochtend weer energieker voelde en dat gewoon eten me weer een beetje begon te smaken. Aan het begin van de middag mocht ik daarom weer naar huis. Het is nu zaak om mijn verbeterde conditie minimaal op peil te houden en niet weer een terugval te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten