maandag 19 november 2012

Koorts, en dus weer onderzoek

De afgelopen 2 weken zijn relatief rustig geweest. Geen vervelende ontwikkelingen, en een kleine verbetering in mijn energieniveau. Ik maak elke dag 1 of 2 keer een wandelingetje door onze wijk om mijn spieren in conditie te houden. Maar erg veel inspanning kan ik nog niet aan.

Het afgelopen weekend kreeg ik wel weer verhoging. Vanochtend was dat opgelopen tot bijna 39 °C koorts en hebben we daarom het LUMC gebeld. We moesten langskomen voor enkele onderzoeken. Wat me al opviel, waren een paar gezwollen lymfeklieren in mijn hals die mogelijk wijzen op een virusbesmetting. In het LUMC was vorige week al geconstateerd dat de aanwezigheid van het EBV-virus in mijn bloed iets gestegen was. Dit virus kan o.a. veroorzaker ziujn van de ziekte van Pfeiffer.

De onderzoeken die vandaag zijn uitgevoerd waren vooral gericht op het meten van virusactiviteit. Daarvoor is een CT-scan uitgevoerd, daarmee kunnen o.a. verborgen, gezwollen lymfeklieren worden opgespoord. En er is weer het nodige bloed afgenomen voor allerlei kweken om virussen en mogelijk bacteriƫn te vinden. Het EBV-virus wordt daarbij extra nauwkeurig bekeken. A.s. donderdag wordt opnieuw bloed afgenomen. Als dan blijkt dat het EBV-virus de veroorzaker is van de koorts volgt een behandeling daartegen. Dat gebeurt met een aantal infusen die in dagbehandeling gegeven worden. Maar voor het zover is moeten we eerst de uitslagen afwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten