maandag 20 september 2010

Start van de opname

Vandaag ben ik opgenomen in het LUMC voor de start van de stamceltransplantatie. Vandaag was gevuld met allerlei voorbereidingen. Eerst met tassen vol kleding, boeken, tijdschriften en natuurlijk m'n laptop naar het ziekenhuis. Aldaar gesprekken met artsen en verpleegkundigen over de behandeling, de zorg, de bijwerkingen etc. Daarnaast is nog een globaal medisch onderzoek uitgevoerd. In mijn rechter arm is een bloedvatkatheter (PICC) aangebracht. Deze wordt gebruikt om chemokuren en andere medicijnen te geven, en om bloed af te nemen zonder telkens weer te hoeven prikken. Morgen en woensdag krijg ik chemokuren. Donderdag is een rustdag, vrijdag krijg ik mijn stamcellen weer terug. Vanaf dat moment moet ik de rest van de behandeling in het ziekenhuis in isolatie doorbrengen. Maar de eerste dagen is volop bezoek nog mogelijk en mag ik zelf ook nog buiten de afdeling in het ziekenhuis rondlopen.

1 opmerking:

  1. Succes, spannend allemaal. Ik loop donderdag even bij je langs!!
    xx Belin

    BeantwoordenVerwijderen