woensdag 22 september 2010

De 2e dag met chemokuur

De chemokuur van vandaag heb ik ook vrij goed doorstaan. Geen misselijkheid. Wel houd ik veel vocht vast, daar zijn dan weer andere medicijnen voor om dat op te lossen. Andere bijwerkingen zijn er nog niet, maar die komen ongetwijfeld. Dit was wel de laatste chemokuur van deze behandeling. Mijn bloedwaardes (Hb, leucocyten en bloedplaatjes) zullen de komende dagen snel gaan dalen. Uit de stamcellen die ik vrijdag krijg moet dan weer nieuw bloed gevormd gaan worden.

Ik ben inmiddels gevraagd om aan twee onderzoeken mee te werken op gebied van werking van bloedplaatjes. Doel van die onderzoeken is om het proces van transfusie van bloedplaatjes te verbeteren. Daar profiteer ik zelf nu niet van, maar andere patiƫnten in de toekomst wel. Zo kan ik een kleine bijdrage aan de medische wetenschap leveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten