maandag 27 september 2010

Down & up

Het kan verkeren. Gisteren was een dag waarop ik me weer minder goed voelde dan zaterdag. Ik was erg moe en heb overdag 3 x geslapen. En ik hield m'n maaltijden niet binnen. Vandaag ziet de wereld er weer een stuk zonniger uit (het weer buiten overigens niet...). Meer energie en eetlust, en geen misselijkheid. Geen behoefte aan extra slaap gehad, wel gewandeld op de gang en gefietst op de hometrainer. En dat voelt goed, deze dag nemen ze me niet meer af. Misschien heeft het dreigement van de zaalarts dat ze overwoog me sondevoeding te geven een rol gespeeld...

Een garantie voor de komende weken is de ervaring van vandaag overigens niet. De effecten van de chemo werken nog lang door. Vermoeidheid en misselijkheid kunnen weer terugkomen. En de verpleging heeft me verzekerd dat ik al mijn hoofdhaar - dat net weer een beetje begint te groeien - zal verliezen. De tijd zal het leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten