maandag 31 maart 2014

En weer thuis

Vanochtend ging het allemaal snel in het LUMC. Om tien uur is een controlefoto van mijn bovenarm gemaakt en de arts was daar tevreden over. Om half elf kwam de fysiotherapeut langs. Hij deed me flink pijn maar liet wel zien waar de ruimte in mijn schoudergewricht zit en hoe ik die met oefeningen kan vergroten. Om elf uur kon ik naar huis met een tas vol nieuwe afspraken, medicijnrecepten en overdrachtsbrieven aan huisarts en (mijn eigen) fysiotherapeut. Natuurlijk als eerste achter in de tuin, in de zon, een heerlijk kopje koffie gedronken.

Na de lunch even een wandeling gemaakt naar het medisch buurtcentrum om de brieven af te geven en de eerste afspraken bij de fysiotherapeut te maken. Daarna bij de apotheek de nieuwe medicijnen opgehaald. Naast een boel pijnstillers moet ik de komende zes weken mezelf weer dagelijks met een antistollingsmiddel (fraxiparine) injecteren, standaard procedure na een orthopedische operatie.

Woensdag belt de hematoloog over de uitslag van de CT-scan en het bloed- en beenmergonderzoek van vorige week. Dan moet er ook een behandelplan klaarliggen. In elk geval wordt over drie weken de bestraling hervat. En er zijn controlebezoeken bij de poli Orthopedie ingepland. Ik zal het LUMC wel weer vaak van binnen zien, de komende maanden.

1 opmerking:

  1. Ha Jacco,

    Ik wil me graag even voorstellen, ik schrijf U even als mentor en projectbegeleider van Phillip namens Nimeto Utrecht. Samen hebben we vandaag even gesproken over de helaas verslechterende gezondheidssituatie van U. Ik heb Phillip aangeven dat hij waar nodig zijn tijd moet geven aan U en Uw familie. Het feit dat Phillip voor zijn examenopdracht staat moet daar mi. geen extra barrière voor gaan opleveren dus dat gaan we samen zo goed mogelijk invullen. Ik wens u heel veel sterkte, ik hou Phillip een beetje extra in de gaten en hoop U heel graag met de hele familie te ontmoeten tijdens de diploma uitreiking, want hij doet het fantastisch!

    Met vriendelijke groet Guido van der Veen


    BeantwoordenVerwijderen