woensdag 19 maart 2014

Een flinke domper

Al een paar weken heb ik last van mijn linker schouder. Ik ben daarvoor naar mijn huisarts gegaan en ben inmiddels bij een fysiotherapeut onder behandeling geweest. De pijnklachten namen desondanks alleen maar toe. Daarom heb ik afgelopen maandag contact gezocht met mijn hematoloog. Die heeft gelijk een foto laten maken waaruit bleek dat er een nieuwe Kahler-haard actief is. Na de positieve berichten van het afgelopen jaar is dit weer een behoorlijke klap.

De behandeling zal in elk geval starten met bestraling van mijn bovenarm. Er komt vervolgonderzoek in de vorm van een CT-scan om te kijken of er misschien nog meer nieuwe laesies zijn. Volgend week stond al het periodieke bloed- en beenmergonderzoek gepland. Als de uitslagen van de onderzoeken bekend zijn zal er een behandelplan komen. De tot nu toe uitgestelde DLI-behandeling komt in elk geval. Als er meer slechte plekken zijn komt er misschien eerst nog andere medicatie en/of chemo.

De hematoloog waarschuwde me dat ik mijn arm niet moet belasten. Dat zou kunnen leiden tot een botbreuk, een niet onbekend verschijnsel bij Kahler-patiƫnten. Ik heb gelijk de fysiotherapeut maar afgezegd, verdere behandeling is op dit moment te riskant.

Nu maar afwachten hoe het gaat lopen, over twee weken weten we meer.

1 opmerking:

  1. Hi Jaco,
    Wat een ongelooflijk naar bericht. Heel veel sterkte.
    Groet, Bram

    BeantwoordenVerwijderen