vrijdag 14 december 2012

Maandag naar huis!

4 Dagen geleden schreef ik, dat ik naar een revalidatiecentrum zou gaan. Omdat ik sneller aansterk dan wat de artsen verwacht hadden is nu besloten dat ik maandag naar huis mag. Ik heb nog een vrij intensieve antibioticakuur lopen die men in het LUMC wil afronden, die kuur loopt t/m zondagavond.

Thuis is inmiddels een aan tal zaken geregeld zodat ik daar kan revalideren. Er zijn een bed en een rollator door de thuiszorg gebracht. Dat bed staat in de huiskamer. Vanaf dinsdag krijg ik elke werkdag fysiotherapie aan huis. Eerste doel is om weer zelfstandig de trap op te kunnen komen. En verder moet ik in brede zin aansterken en aan mijn conditie werken.

Dat laatste doe ik ook in het LUMC: ik loop regelmatig rondjes door de gang, achter de rollator en met hulp van iemand die de infuuspaal voor me meeneemt. Op mijn kamer staat een hometrainer waarop ik een aantal keer per dag een kwartiertje train.

Het is natuurlijk vooral heel fijn om naar huis te gaan en met de feestdagen thuis te zijn!

3 opmerkingen:

  1. Beste Jaco,
    Wat een grote sprongen maak je nu! Dit is een veel beter plan dan eerst naar een revalidatiecentrum.
    Thuis is toch het beste plekkie om bij te komen en aan te sterken.
    En zo te lezen heeft Astrid al aardig wat geregeld om het je daar zo prettig mogelijk te maken. Dit worden hele fijne feestdagen denk ik zo.

    Bregina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je naar huis mag. Prettige feestdagen gewenst. Groeten Anne

    BeantwoordenVerwijderen