maandag 31 december 2012

2 weken thuis

Het is vandaag 2 weken geleden dat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen. Deze 2 weken zijn goed verlopen. Ik ben koortsvrij gebleven waardoor ik al mijn energie heb kunnen steken in revalideren. Dat revalideren bestaat voor een deel uit het doen van oefeningen die de fysiotherapeut mij opgeeft. Daarnaast streef ik ernaar een paar keer per dag een korte wandeling buiten te maken. De eerste week deed ik dat achter de rollator, nu ben ik met een wandelstok aan het oefenen. Met het natte weer van de laatste tijd kom ik  overigens niet altijd aan die wandelingen toe.

Wat naast oefeningen goed - eigenlijk zelfs beter - helpt om vooruit te komen is om geleidelijk aan wat huishoudelijke zaken te gaan doen: de vaatwasser in- en uitruimen, de kamer stofzuigen e.d. Het lukt me inmiddels om de trap op te komen zonder een aantal keren te moeten pauzeren, een teken dat mijn conditie vooruit gaat. Af en toe een uitstapje helpt mijn conditie vooruit. Dat zijn nog korte uitstapjes, gericht naar één bestemming zoals het tuincentrum.

Autorijden gaat me gelukkig goed af. Ik moet nog geen lange ritten maken, maar het vergroot mijn wereld in elk geval en dat is erg prettig. Ik wordt mede daardoor steeds minder afhankelijk van de zorg van anderen. Volgende week moet Astrid weer gewoon aan het werk, ik zal dan voldoende in staat zijn om mezelf gedurende de dag te redden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten