woensdag 12 december 2012

Hard werken aan opbouw

De afgelopen dagen heb ik het nodige geleerd van de fysiotherapeut. Bijvoorbeeld hoe ik weer kan leren staan en - vooral - overeind komen. Dat is meer een kwestie van balans dan van kracht. Deze "lessen" helpen me om snel stappen vooruit te maken. Gisteravond heb ik een rondje door de gang gelopen, ondersteund door een rollator. En het lukt me inmiddels om me binnen mijn kamer zelfstandig te bewegen van bed naar stoel, toilet etc. Dat maakt me daarmee een stuk minder afhankelijk van de verpleging.

Een groot probleem is nog wel mijn stem. Door de beademingsbuis die bijna 2 weken in mijn keel heeft gezeten kan ik nog nauwelijks praten. Er lijkt sprake van enkele granulomen op mijn stembanden. Vanmiddag ga ik naar de KNO-poli waar dit verder onderzocht wordt. Mogelijk helpt het om wat logopedische ondersteuning te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten