vrijdag 7 september 2012

Een kleine operatie

De aangekondigde operatie aan mijn fistels heeft vanochtend plaatsgevonden. Ik moest me al om 7 uur melden op de afdeling Heelkunde van het LUMC. Daar hoorde ik dat ik de eerste patiënt zou zijn die vandaag zou worden geopereerd. Het ging daarna allemaal snel: kwart over zeven werd ik opgehaald en begon de voorbereiding. Een half uur later ging ik richting operatiekamer.

Zo rond half negen werd ik weer wakker uit de narcose en om negen uur was ik terug op mijn (privé-)kamer bij Heelkunde. Ik was wel erg moe en heb de hele ochtend geslapen. Rond het middaguur werd ik wakker gemaakt voor de controles en de lunch. Om half twee kwam de chirurg langs om te vertellen dat de operatie goed geslaagd was en dat ik naar huis mocht. Mijn lief kwam mij direct halen en ik zit nu heerlijk in de zon in onze achtertuin dit bericht te tikken.

Afgelopen woensdag heb ik mijn hematoloog gesproken over de waarde van de paraproteïnen in mijn bloed. Die is na de laatste chemokuur weer 2 punten gedaald, van 16 naar 14. Nieuwe bepalingen in de loop van de komende weken zullen moeten laten zien of de daling doorzet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten