zaterdag 9 oktober 2010

Omhoog schietende waardes, maar ook koorts

Om met het positieve nieuws te beginnen: mijn bloedwaardes schieten omhoog. Gisteren waren de granulocyten gestegen tot 92, vandaag tot 942! Dat betekent, dat mijn isolatie is opgeheven. De andere bloedwaardes zijn ook flink gestegen: leucocyten gisteren 2,1, vandaag 3,8. Trombocyten gisteren 132, vandaag 172. Alleen de Hb blijft nog wat laag op 6,9. Het schijnt dat als de andere waardes hard stijgen, mijn beenmerg geen capaciteit meer beschikbaar heeft om ook nog veel rode bloedcellen te maken. Een stijging van het Hb is dus binnenkort wel te verwachten.

Een tegenvaller is, dat mij temperatuur vannacht opliep naar 38,8 °C. Ik merkte dat een oud abces, waar ik 2 jaar geleden aan geholpen was, sterk was opgezet en pijnlijk aanvoelde. Ook een lymfeklier voelde wat verdikt en pijnlijk aan. De nieuwe granulocyten gaan blijkbaar erg hard aan de slag en pakken een oude, verborgen infectie aan, dat verklaart de koorts. Het abces zal morgen op de OK worden schoongemaakt.

Dit betekent dat ik nog even niet naar huis mag. Ik heb nieuwe antibiotica gekregen, en de artsen kijken hoe ik daarop reageer. Is een langere kuur nodig, dan moet ik misschien toch nog even blijven.

Ik ben inmiddels even naar buiten geweest. Heerlijk, na 3 weken binnen zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten