donderdag 7 oktober 2010

En weer een beetje hoger

Al een paar dagen heb ik een beetje verhoging. Mijn temperatuur schommelt rond 38 °C. Gisteravond werd 38,6 °C gemeten. Dat is genoeg om bij de verpleging de alarmbellen te laten rinkelen. Het kan namelijk zo zijn dat er ergens een ontsteking actief is die, met de antibiotica die ik 24 uur per dag krijg, niet voldoende onderdrukt wordt. Er werd bloed afgenomen om op kweek te zetten, en de dienstdoende arts kwam langs om me te beluisteren en bekloppen. Dat leverde niets alarmerends op en er werd besloten het nog even aan te kijken. Later op de avond was de temperatuur alweer gezakt en hij is sindsdien niet boven 38 °C geweest.

Een waarschijnlijke verklaring van de verhoging is de grote activiteit van mijn nieuwe stamcellen, die immers in hoog tempo de tekorten aan alle soorten bloedcellen proberen aan te vullen.

Elk nadeel (de koorts) heeft zijn voordeel. In dit geval is het voordeel dat er vanochtend een extra bloedwaardebepaling is gedaan. En die leverde weer mooie getallen op: Hb sinds gisteren gestegen van 6,5 naar 7,1. Leucocyten gestegen van 0,5 naar 1,3, en trombocyten van 45 naar 84. Vandaag waren ook de granulocyten voor het eerst zichtbaar: de waarde is 26. Nu maar hopen dat deze snel doorgroeit naar 100 of hoger.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten