woensdag 16 april 2014

Naar de orthopeed

Het is alweer bijna drie weken geleden dat ik aan mijn arm ben geopereerd. Vandaag was de eerste controle bij de polikliniek Orthopedie van het LUMC. Ik had de tijd van de afspraak verkeerd in mijn agenda gezet. We stonden daardoor om kwart over negen bij de poli, waar bleek dat de afspraak pas om twee uur vanmiddag gepland stond. Gelukkig was men erg behulpzaam. De dienstdoende arts werd gebeld en die bleek bereid ons te consulteren. Hij was op zich tevreden over hoe het met mijn arm gaat. De operatiewonden zijn netjes genezen, de hechtingen heeft hij eruit gehaald. Wel vertelde hij dat de beweeglijkheid van mijn arm de rest van mijn leven beperkt zal blijven. De kans dat ik mijn bovenarm hoger dan horizontale positie zal kunnen krijgen is klein. Dit schijnt veel voor te komen bij  mensen die een bovenarm breken en heeft niet specifiek met de ziekte van Kahler te maken. Wel erg vervelend natuurlijk, ik hou erg van klussen en dat zal voortaan waarschijnlijk een stuk lastiger gaan.

Verder is inmiddels bekend dat de bestraling van de Kahler-haard volgende week weer gaat starten. Dat begint dinsdagochtend met een intake bij de stralingsarts. Mijn broer is inmiddels opgeroepen voor afname van leukocyten op 30 april. Daar gaat nog een medische keuring aan vooraf. De datum waarop ik die leukocyten zal krijgen (de DLI-behandeling) is nog niet bekend maar zal begin mei zijn.

1 opmerking:

  1. Jammer dat de beweeglijkheid van je arm waarschijnlijk beperkt zal blijven, maar fijnd at de operatie verder is gelukt. Ik wil je veel sterkte wensen met de leukocytenbehandeling. Ik weet niet veel van de ziekte van Kahler en kom min of meer toevallig op je blog, maar niets is leuk bij kanker en het klinkt als best een heftige behandeling.

    BeantwoordenVerwijderen