donderdag 3 april 2014

Geen chemo, wel DLI en bestraling

De hematoloog belde vandaag weer na overleg in het team over mijn behandeling. Er is besloten geen chemo of medicijnbehandeling te geven. Zodra mijn operatiewonden voldoende genezen zijn zal met de DLI worden gestart. De bestraling gaat door zoals al gepland, die wordt over twee weken hervat.

De DLI-behandeling bestaat uit enkele stappen. Na een gezondheidskeuring worden er afweercellen bij mijn donor (mijn broer) afgenomen en bij mij geïnjecteerd. Drie weken later wordt gekeken of er niet teveel graft-versus-host-disease (omgekeerde afstotingsziekte) optreedt. Als dat in orde is dan krijg ik vervolgens interferon-injecties. Die moeten ervoor zorgen dat de afweercellen van mijn donor de resterende kankercellen opruimen. Na nog eens drie weken wordt een beenmergpunctie gedaan om te bepalen of de DLI aanslaat. Mocht dat niet het geval zijn, dan moeten er alsnog chemokuren ingezet gaan worden.

Maar nu eerst mijn arm voldoende rust gunnen zodat deze voldoende genezen is om aan de behandelingen te kunnen beginnen.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Jaco,
    Hopelijk is de DLI net zo succesvol als de vorige keer dat afweercellen van R. bij je werden geïnjecteerd. Fijn dat er geen verdere grote Kahlerhaarden blijken te zijn. Sterkte met het herstel van je arm.
    Hartelijke groet, Rutger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Jaco,

    Mijn vader heeft ook de ziekte van Kahler, zijn geschiedenis komt erg overeen met die van jou. Hij heeft vorig jaar de stamcellen van zijn zus gekregen. De kahler blijkt agressief te zijn en ook hij heeft last van haarden in de botten (heeft ook een metalen pin in zijn arm gekregen). Mijn vader wordt behandeld in de VU, graag zou ik je een aantal vragen willen stellen via de mail. Ik hoop dat je hiermee instemt. Mijn e-mail adres is pat2@live.nl.

    Ik hoor graag van je.

    Met vriendelijke groet,
    Patricia Nijholt

    BeantwoordenVerwijderen