donderdag 1 mei 2014

De DLI is gegeven


Roeland aan de hemaferese
Vandaag heb ik de DLI gekregen. Op de foto zie je mijn broer en donor Roeland. Hij was gisteren op de afdeling Hemaferese in het LUMC waar een flinke hoeveelheid leukocyten zijn afgenomen. Dat heeft ruim 6,5 uur geduurd, een hele toer voor hem en ik ben hem daar natuurlijk oneindig dankbaar voor!

Vanmiddag moest ik me eerst melden bij de radiotherapie voor de vijfde en laatste bestraling. Een uur later was ik aan de beurt voor de DLI. Die bestond uit de toediening van 20 ml bloedplasma en lymfocyten van m'n broer. Dat duurde een half uur. Daarna werd nog een uur nagespoeld. Tijdens de toediening en na afloop werden mijn lichaamstemperatuur en bloeddruk regelmatig gecontroleerd. Veel bijwerkingen treden er bij een DLI meestal niet op, maar er kan een allergische reactie optreden, daarom zijn de controles nodig.

De komende tijd moet ik elke week wel weer langs het LUMC. Volgende week een controlebezoek aan de hematoloog, de week erna bij de orthopeed en ga zo maar door. Maar het is nu vooral afwachten of ik iets van de DLI ga merken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten