woensdag 15 augustus 2012

Onderzoek en bloedtransfusie

Vandaag ben ik weer vele uren in het LUMC geweest. Het begon om half negen met de vorige week al aangekondigde MRI-scan. De uitslag daarvan heb ik nog niet gekregen, maar dat zal de komende dagen gebeuren.

Daarna door naar de hematoloog, om te laten bekijken hoe mijn bloedwaarden er nu voor staan, 3 weken na de chemokuur. Die waarden zijn nog zo laag (o.a. Hb van 4,7 en trombocyten 9) dat hij het noodzakelijk vond een bloedtransfusie te geven.

Eerste moest ik nog langs de wondpoli om de operatiewond van vorige week te laten controleren. De wond herstelt gelukkig goed. Daarna door naar de kort-verblijf afdeling voor de bloedtransfusie. Na twee zakken met erytrocyten (rode bloedcellen) en een spuit met trombocyten (bloedplaatjes) kon ik vanmiddag om 3 uur  weer naar huis.

Ik kan het effect van de transfusie wel merken. Ik voel me nog altijd wel vermoeid, maar als ik wat kleine activiteiten onderneem zoals huishoudelijke klussen, ben ik lang niet zo snel meer buiten adem als ik afgelopen dagen was.

Het LUMC blijft me nauwgezet volgen. Dat betekent de komende 2 woensdagen weer bij de hematoloog en de wondpoli langs. En mogelijk nog verdere behandeling van de oorzaak van mijn abces, maar dat is nog even afwachten. De planning van de allogene stamceltransplantatie is daarmee helaas nog steeds onzeker.

1 opmerking:

  1. pfff eem hb van 4.7 dat is wel erg laag. Hoe komt het dat je niet opschiet met je bloedwaarden.
    Sterkte hoor.

    Gr Rona

    BeantwoordenVerwijderen