zaterdag 19 maart 2011

Op de racefiets

Fietsen is, naast zingen, mijn tweede grote hobby. Als het 's-avonds lang genoeg licht is maak ik graag één of twee keer per week een flinke rit op de racefiets. En op zondagochtend een langere tocht met mijn broer en enkele andere fietsmaten. Vorig jaar heb ik, als gevolg van mijn pijnklachten, nauwelijks kunnen fietsen. Voor dit seizoen had ik mijn zinnen erop gezet om weer meer te gaan fietsen. En dat begint te lukken!

In december zijn Astrid en ik gaan spinnen, om aan onze conditie te werken. En spinnen is prima om het fietsen weer "in de benen" te krijgen. Na een kleine drie maanden werpt dat zijn vruchten af. In de afgelopen weken heb ik ook een aantal ritten op de racefiets gemaakt. Dat ging best redelijk, maar deze week wilde mijn benen bij twee ritten niet meewerken. Mijn plan was om vandaag de "Joop Zoetemelk Classic", een toerrit van 75 km vanuit Leiden, te gaan fietsen. Ik was bang dat ik dat niet zou halen. Gelukkig viel het erg mee: vanochtend om iets over half negen vertrokken we met een groepje van 7 fietsers (van een totaal van meer dan 4000 deelnemers...). Mede dankzij steun van de groep heb ik de rit goed uitgereden, we hebben er iets minder dan drie uur over gedaan. Ik ben ontzettend blij dat dit gelukt is, en heb goede hoop dat het weer een mooi fietsseizoen kan gaan worden.

1 opmerking: