woensdag 20 oktober 2010

Een tevreden hematoloog

Vanochtend ben ik voor het eerst sinds ik weer thuis ben voor controle bij de hematoloog geweest. Zo'n controle begint met een vingerprik, waarbij binnen enkele minuten de belangrijkste bloedwaardes gemeten worden. En die blijken prima te zijn. Trombocyten en leucocyten hebben weer helemaal normale waardes. Mijn Hb blijft nog wat achter, maar laat met 7,5 een nette stijgende lijn zien. Ik ben uiteraard erg blij met deze waardes, ook omdat ik merk dat mijn energie geleidelijk aan toeneemt. En de hematoloog was tevreden over hoe het met mij gaat.

We hebben gesproken over de komende periode. Omdat de bloedwaardes zo goed zijn kan ik stoppen met alle antibiotica. Een speciaal kiemarm dieet hoef ik niet meer aan te houden, al moet ik wel voorzichtig blijven met rood vlees e.d. Ook durf ik volgende week wel weer te verschijen op de repetitie van mijn koor.

Over twee weken begin ik weer met het slikken van Thalidomide, om eventueel achtergebleven kankercellen geen kans te geven. Daarnaast krijg ik een APD-infuus (behandeling met bisfosfonaat), bedoeld om mijn botherstel te ondersteunen. Een meer uitgebreid onderzoek volgt na 6 tot 12 weken. Dan wordt een beenmergpunctie uitgevoerd en is er meer te zeggen over de mate waarin de ziekte nog actief is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten