dinsdag 5 oktober 2010

De dip voorbij?

De laatste serie bloedbepalingen geven goede hoop dat de nieuwe stamcellen hun werk beginnen te doen. Vrijdag 1 oktober was de waarde van de leucocyten (witte bloedcellen) tot onder de meetbare grens van 0,1 gedaald, Gisterochtend was de waarde 0,1, net iets meer dan vrijdag. Wellicht een eerste teken van een opkomende waarde.

Trombocyten (bloedplaatjes) waren vrijdag nog 54, gisteren gedaald tot 13. De laatste waarde zit dicht tegen de kritische waarde van 10 aan: bij 10 of lager krijg je een bloedplaatjes-transfusie. Om te bepalen of mijn waardes niet onder deze kritische grens zijn gekomen is de waarde van alleen de trombocyten vanochtend bepaald, deze is nu 23. Ook hier een eerste stijging te zien! De volgende serie bloedmetingen is morgenochtend, dan wordt duidelijk of de dip inderdaad voorbij is.

Intussen merk ik wel dat de bloedwaardes laag zijn. Ik heb wat last van schimmelplekjes in mijn mond, en een beetje verhoging. Ook ben ik wat vermoeid en slaap ik overdag weleens een uurtje. Zaken die vanzelf moeten verdwijnen als de bloedwaardes omhoog gaan.

1 opmerking:

  1. Lieve Jaco,
    Nu maar eens een berichtje langs deze weg, in plaats van weer een briefkaart. Ik zie trouwens dat je muur heerlijk vol hangt met kaarten. Hopelijk wordt je vraag of de dip nu voorbij is positief beantwoord de komende dagen. Je hebt vast nog een heel eind te gaan en dan is deze stijging van de bloedwaardes een hoopvol iets.
    Heel veel liefs en sterkte,
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen