woensdag 26 maart 2014

De nieuwe behandeling is begonnen

De behandeling van de nieuwe Kahler-haard in mijn schouder is vandaag begonnen. De plek wordt vijf keer bestraald, op opeenvolgende (werk)dagen. Vanmiddag heeft de eerste bestraling plaatsgevonden. De pijn aan mijn schouder is de laatste dagen behoorlijk hevig geworden. Ik slik daarom een hele cocktail aan pijnstillers (paracetamol, diclofenac en twee soorten oxycodon) maar nog helpt dat maar beperkt. Sinds maandag zit ik helaas weer thuis, met de schouderpijn is naar werk gaan niet mogelijk.

Vanochtend begon de dag al om 8:15 uur met een CT-scan in het LUMC. Daarna naar de hematoloog om de nieuwe situatie en de mogelijk verschillende behandelscenario's te bespreken. Ook is een beenmergpunctie uitgevoerd en is bloed afgenomen voor nader onderzoek. Afhankelijk van de uitslagen zal volgende week bekend zijn welke behandeling er zal komen. Als het meevalt en de nieuwe Kahler-haard de enige blijkt te zijn, volstaat bestraling op die plek, gevolgd door een DLI-behandeling. Als er meer ziekte-activiteit is zal worden begonnen met een behandeling met lenalidomide en dexamethason, met als doel de ziekteactiviteit  terug te dringen. Mocht deze behandeling onvoldoende resultaat bieden, dan wordt waarschijnlijk voor een REP-kuur gekozen. Dat is ook weer lenalidomide (Revlimid), maar dan in combinatie met de chemo cyclofosfamide (Endoxan) en prednison. In elk geval volgt ook daarna een DLI-behandeling.

Volgende week woensdag heb ik een telefonisch consult met de hematoloog, dan weten we wat me verder te wachten staat.

1 opmerking:

  1. Heel veel sterkte in deze strijd, ik hoop dat de pijn snel minder wordt.. Zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen