vrijdag 8 juni 2012

Lage leuko's

Na het bericht van vorige week woensdag is er alweer veel gebeurd. Op vrijdagmiddag heb ik een infuus met o.a. melfelan gekregen. De effecten daarvan zijn vandaag, een week later, zichtbaar in vooral lage waarde voor leukocyten: 0,14 * 10^9/l. De normale waarde hiervoor ligt tussen 4 en 10. Ook Hb is lager (6,9 mmol/l, normaal 8,5-11) en de trombocyten zijn 86 * 10^9/l (normaal 150-400).

Afgelopen week heb ik weinig last gehad van de chemotherapie gehad. Niet misselijk, hooguit bij momenten licht in mijn hoofd door de lage bloedwaardes.

De lage waarde voor de leukocyten betekent dat ik vooral voorzichtig moet zijn met besmettingen en infecties. Op het verjaardagsfeest vanavond, van mijn zwager die 50 is geworden, moet ik helaas verstek laten gaan. En op werk laat ik me voorlopig niet zien.

Of de melfelan de activiteit van de ziekte van Kahler heeft verminderd is nog niet te bepalen. Volgende week woensdag wordt weer een beenmergpunctie gedaan om daar inzicht in te krijgen. En dat inzicht bepaalt de aanpak en het tempo van het vervolgtraject. Start van het traject van de allogene stamceltransplantatie staat nog steed gepland op 17 juni, maar het is niet erg waarschijnlijk dat we dat gaan halen. Waarschijnlijk komt er uitstel van een paar weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten