vrijdag 6 april 2012

De M-proteïne daalt

De kuren met Lenalidomide/dexamethason doen hun werk. De waarde van de M-proteïne in mijn bloed is gedaald van 28 naar 23. Deze laatste waarde is ruim drie weken geleden gemeten, afgelopen woensdag is opnieuw bloed geprikt. De uitslag daarvan zal volgende week wel bekend zijn. Het is natuurlijk spannend of de daling doorzet. Hoe dat gaat is mede bepalend voor hoe het vervolg van de behandeling er uit gaat zien. De prognose is nog 2 of 3 kuren van elk 4 weken, gevolg door de allogene stamceltransplantatie. Dat zal dus begin juni of begin juli worden.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jaco.

    Wat een fijn bericht dat je M-Proëïne daalt.
    Wat voor kuren krijg je voorafgaande aan de Allogene sct en heb je een eigen donor of iemand uit de donorbank?
    Het lijkt me best wel spannend hoor zo'n allogene sct. Maar ja je hebt weinig keuze denk ik.
    Ik hoop voor je dat de daling van je M-Protïne doorzet. Ik duim voor je en denk aan je.

    Groetjes Rona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Jacco,
    Heftig hoor en zo herkenbaar mbt de ribben, want zo is het bij mij begonnen: eerst een plasmacytoom en daarna pijnklachten rondom borstkas en wervelkolom. Dus na enkele MRI's vrij snel gestart met de behandeling. Ik ben net door m'n eerste inductie behandeling heen (hovon95. Zelfde medicatie met uitzondering van Velcade ipv Lenalidomide. Veel waardering heb ik voor de wijze waarop je je ervaring deelt via dit blog. Voor mij is het in ieder geval een bijdrage en steun geweest in het begin van de ziekte, waarvoor dank. vg Han

    BeantwoordenVerwijderen